Clint&Klint

söndag, juli 09, 2006

Vid vinst badar jag i fontànen

Tok-italienarna slutade tuta vid 02.00 tiden efter att de tagit segern i tysk-matchen. Piazza Il Campo hade fyllts full med sàkert tusen pers italienare som sjòng, viftade med flaggor och dansade. Hemma-gjorda-bomber small av i ena hòrnan av Campot, strax dàrefter tànds det pà ròd flammande bengaliska eldar. Mopeder & bilar stàr antingen parkerade med varnings blinkers inne i piazzan eller àker runt i karavaner och tutar inne i staden. Tiotalet italienare klàttrar òver staketet/avspàrningen till fontànen (fràn 1300-talet) och tar sig ett dopp...Stàmning a la Siena.

Vid vinst kommer det hàr landet leva i eufori i fyra àr, vid fòrlust - landsorg samtidigt som toppklubbarna & fansen kommer gà igenom en jobbig period framòver med àteruppbyggnad och rensning i flera led.

Just nu sitter jag och snackar med Lasse pà icq:n. Medans jag undrar om the working dude och Cujjan sitter bànkade fòr att gotta sig i att (nu ska àntligen...)Federer ska kòra òver Nadal pà gràset. :P

Igàr var jag pà besòk i Florens med mina amerikanska rumskamrater. Jag bestàmde den givna mòtesplatsen fòre hemresan till Siena. Tàgstationens Mcdonals restaurang fòr att àta klassisk inhemsk amerikansk mat.

-----------------------------------------------------
Hàrligt att vi sàtter halva redaktionen i arbete fòr att betyg sàtta drinkar. Kan bli att dricka 17%(!)vin ikvàll fòr min del.

Seriòst? àr en làt som handlar om en mIRC-bot en landsplàga i Sverige?

Till veckan betygsàtter jag italienarnas festnatt eller sà fàr jag àta upp min nyinkòpta Grosso-tròja.