Clint&Klint

onsdag, september 20, 2006

Jack Daniels dricker man ju inte om man ar orolig

Det ar ju battre om man vagar halla i sig mycket ann att halla pa att tveka och gruva sig for omstandigheterna senare. Om jag skulle halla pa att dricka/uppfora mig som mina foraldrar eller andra aldre i 40-50 ars aldern sa skulle jag inte upplevt lika mycket roligt som jag har upplevt eller kommer uppleva. Det ar mycket man vill hinna med som nagot ung manniska iaf innan man ar for senil och gammal. Sa jag skiter i att jag har spytt pâ olika stallen och de stallen jag kommer grisa pa i framtiden ocksa. Jag skiter i allt jag har gjort pa sommarna nar jag, frill och donken druckit sa mycket att vi inte kan sta pa fotterna en timme senare. Mer roligt hander nar man vill ha roligt och inte satter upp sa javla tajta ramar pa hur det ska ga till. Det som raknas for mig ar att man har kul sjalv och de som star en narmast har det bra de me. Sa det har inge me dubbelfel att gora. Dubbelfel ar val nagot man fortsatter gora om man vill sitta kvar i det gamla och inte vill vaxa, utvecklas och ga vidare.
Sen var det inge kul alls tyckte jag att vara ute den kvallen. Vi forlorade bara massa cash och jag vet inte vad vi holl pa me. Du & jag brukar ha mycket mer kul vad jag vet - om jag inte har fel. Det var fan mycket roligare att snacka och dricka sprit me Frill dan efter. En javel som har kommit over sitt gamla skit och mognat annu mera.

Sen maste jag saga att jag tycker om den har stan och de har manniskorna pa det sattet att den ar sa mangkulturell, och det kanns som att det finns sa mycket olika personligheter pa natt sett om man satter sig ner en stund, och tittar pa folket som gar om kring pa stan. Kanske kan det vara efterfoljden att det bott mycket konstnarer och diktare har genom aren.
Sen lever Svarta, vita, asiater m.m mer tillsammans an tex Sverige och Italien. Inte sa hemskt segregerat.
Dock bor jag ju sjalv nu i ett getto med mestadels svarta _ allting kan ju inte vara perfekt. Stan har sa mycket olika stilar och mycket konstnarliga drag.

Och "Nu rasar Sverige" som Lasse L sa till mig nar hogern vunnit valet. Jag tror svenska folket rostar sa pga de vill ha mer ordning och reda. Men det kan handa att vi har mer brottslighet, mer segregering och fattigdom inom 4a ar ann vi haft tidigare pga deras politik. Men allt kan handa, hoppas det blir till nagot battre.
Kanske kan vara bra for det svenska folket ocksa att fa byta regering for att pa sa sett mer fa insyn i att pengar inte alltid borde prioriteras sa javla hogt. Men det kanske behovs nagot storre for att manniskor ska lamna sitt egna egodod som inte glqdjer nagon. Pa 60-70talen behovdes det ett otroligt utsandande av doda krigsoffer pa tv for att folk skulle ta lite omtankte om sina medmanniskor. Detta som idag aldrig skulle intraffa eftersom endast partisk television sands i vastvarlden och vi verkar bli mindre politiskt engagerade, mer egodrivna och mindre brydda om varandra hemskt nog.
http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,890826,00.html

Kul att du fixat bade taxikortet och jobbet pa elektromontage!