Clint&Klint

måndag, oktober 30, 2006

Amsterdam

Jupp. Blev besôk i Hollands huvudstad i helgen. Jag och nye italienaren Domenico tog tâget kl 13.00 pâ Lôrdagen fôr att gôra en kort visit i staden. Dagen innan hade vâran lâgenhet blivit fylld av folk som ville festa och ocksâ sova ôver. Sâ blev ocksâ fallet. Jobbigt dock att man lâr kânna massa folk riktigt bra och sen bara drar dom hem till sina egna lânder igen.
Nâja Holland.
Amsterdam kândes hur jâvla surrealistisk som helst pâ kvâllen med alla pârôkta/drogade personer samt alla fnask hângandes halvnakna i fônstrena. Italienaren sa fôre visiten till Amsterdam att det hâr var en tripp jag aldrig skulle glômma. - Och det tror jag fan jag heller aldrig kommer gôra heller. Red light distrikt var jâvligt skumt stâlle att besôka och Amsterdam besôket gav en bâttre vy av Nederlândernas mer liberala kultur.

Oturen âr dock just nu âr att skolan fylls bara pâ av mer och mer italienare fôr var dag som gâr. I vâr klass gâr en svensk, en hollânska, en venezuelianska, en mexicanska, en turkiska, en tysk och 6 st italienare. Kurserna gâr i princip nu pâ italienska ocksâ.

Nadal âr en riktig mupp. Nu har han stâllt in Paris besôket och gôr det dârmed omôjligt fôr mig att se en eventuell Nadal - Federer final. SAFIN - Federer dock môjlig ân sâ lânge =)

Drick inte fôr mycket whiskey! Kan hânda att du somnar och fryser ihjâl i snôstormen ni verkar ha.
Hâr i Paris skulle jag kunna gâ i t-shirt om jag ville. Inte alls kallt :D