Clint&Klint

fredag, oktober 13, 2006

Marat Safin i Paris. Ja, jag âr i Paris, och dâr hemma verkar det hânda grejer. Mass inflyttning pâ varvet, Maja har gift sig, Enok gâr nog snart i pension tillsammans med sin kvinna. Lipponen har nog jâttel^ngt skâgg pâ hackan nâr jag kommer tebax till Luleâ. Limp's bror spelar nog som proffs i Luleâ hockey nâr jag har âterv^nt. Kanske det kan det ha kommit en ny Enoksson till vârlden ocksâ. Vad vet jag?

Idag ska det festas med klassen. Anledningen âr att italienaren Fulvio drar hem till Italien igen. Riktigt kul att dricka whiskey och kâka pasta hemma hos Fulvio och hans brasilianska rumskamrat pâ kvâllarna. Men snart âr det slut-snackat italienska fôr min del :\ smâtrâkigt.

Tips: Vill du se fina tavlor, âk till Paris. Fick se Renoir, Manet och Van Gogh mâlningar igâr. Tufft.

Materazzi ett geni Zidane en idiot. Materazzi var psykiskt starkare, men det gillar inte fransmânnen att man sâger. Dom avgudar Zinedine, och rektorn hâr uppskattade inte min pledering ang Materazzis intelligens. Men det âr glômt nu. =)

Kanske jag borde lâr mig hollânska. Lâter fôrjâvligt. Men jag har lârt mig en hel del.
Det var ett tag sedan man slog sônder ett racket eller kastade ut det pâ bilvâgen. Jag kanske borde anm^la mig frivillig att lira me McEnroe.
Uppdatering pâ tennissidan? Jag vet att du har snackat om att gôra ett ryck. Hade varit splendido.

Och en sâng om de gamla nordborna..for det âr vâl allt vi âr kânda fôr verkar det som :)
Led Zeppelin - Immigrant Song
We come from the land of the ice and snow,
From the midnight sun where the hot springs blow.
The hammer of the gods will drive our ships to new lands,
To fight the horde, singing and crying: Valhalla, I am coming!

On we sweep with threshing oar, Our only goal will be the western shore.

We come from the land of the ice and snow,
From the midnight sun where the hot springs blow.
How soft your fields so green, can whisper tales of gore,
Of how we calmed the tides of war. We are your overlords.

On we sweep with threshing oar, Our only goal will be the western shore.

So now you'd better stop and rebuild all your ruins,
For peace and trust can win the day despite of all your losing.