Clint&Klint

söndag, november 26, 2006

Fan snart âre jul och snart âr jag i snôiga Sôdra Sunderbyn

Inte mycket tid kvar nu innan riktiga livet bôrjar -*och mitt lallarliv slutar*. 3 veckor kvar. Har varit hemskt roligt att ha fâtt spendera tiden hâr i Paris. Kan vara ocksâ fôr att man stannat hâr sâ jâvla lâng tid och lârt kânna sâ mânga frân lill-skolan jag lâst pâ. Stan har ocksâ varit den vackraste och den bâsta stad jag besôkt i hela mitt liv. Fransmânnen âr ocksâ de trevligaste och de mest artiga jag mânniskor jag môtt nâgonsin.

Mitt projekt om att fôra ut svenskan och fôrsôka kolonalisera hela vârlden som svensk har gâtt ganska halvdant. Pratar lite svenska pâ skolan fast jag âr ensam skandinav.
Mina tvâ âlsklingar frân Nederlânderna diggar vârt sprâk och funderar pâ att komma och ta en visit nâsta sommar upp till Luleâ. Jag har lârt dom basfârdigheterna i svenskan: Knulla, brôstvârta, kât, jag, heter osv.

Nu ska jag ta reda pâ vad det franska ordet: "jouir" eller "shoir" betyder.

Okaj; vafan gôra nâr jag kommer hem?

*Fixa lâgenhet.
*Kôpa bil.


The Swedish Chef, lâter vi verkligen sâdâr?:
http://www.youtube.com/watch?v=L9oyr_MKABY

Hittade en film pâ youtube om nân film om en 22ârig Lule-tjej som vart smâmobbad i programmet "mijonârerna". Tyckte jag kânde igen henne. Vet du nâtt om de?




Mycket snô i stan ânn?